جزوات رایگان برق کشی ساختمان

۴ مطلب در تیر ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

بروز ایراد و مشکل در قطعات و اجزای کولر آبی، موجب مختل شدن سیکل خنک سازی دستگاه می شود. اگر کولر آبی شما هم با مشکلاتی از قبیل  کار کرد با سر و صدا بسیار، نشتی آب از کف، کم بودن باد، خنک نبود باد، خراب شدن موتور و غیره روبه رو است توصیه می کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید. در این مطلب قصد داریم شما را با مهم ترین مشکلات کولر آبی و نحوه رفع آن آشنا کنیم.

۱- کولر آبی کار نمی کند.

روشن نشدن دستگاه، از مهم ترین مشکلات این دستگاه به شمار می رود. در بسیاری مواقع، علی رغم زدن کلید مخصوص روشن شدن، کولر آبی شروع به کار نمی کند. سوختن فیوز، یکی از علت های اصلی کار نکردن کولر آبی محسوب می شود. در این شرایط با کمک یک فازمتر می توان از سلامت فیوز برق اطمینان حاصل نمود. در صورت خراب شدن فیوز، می بایست در اسرع وقت نسبت به تعویض آن اقدام نمود.

معیوب شدن و خرابی سیم رابط و سیم کشی کولر آبی به اشتباه از دیگر دلایل کار نکردن کولر آبی می باشد. با بررسی و ارزیابی سیم رابط می‌توان ضمن مشخص شدن قسمت آسیب دیده، اقدامات لازم را در جهت تعویض سیم انجام داد.

۲- کولر آبی سر و صدا زیادی دارد.

تولید صداهای آزاردهنده و غیر عادی، از دیگر مشکلات رایج در کولرهای آبی تلقی می گردد. در بروز این مشکل عوامل مختلفی نقش دارند. در طی گذشت زمان، یاتاقان های کولر آبی فرسوده و مستهلک می شوند. بر همین اساس، در هنگام روشن کردن دستگاه، صدای زیادی ایجاد می کنند.

استفاده بیش از حد از دور تند کولر آبی، فرسودگی و فرسایش یاتاقان ها را سرعت می بخشد. علاوه بر این، شل شدن پولی ها، علت دیگر تولید صدای زیاد دستگاه می باشد. آچارکشی کولر آبی به صورت سالیانه، از بروز این مشکل جلوگیری می کند.

معیوب شدن تسمه و آسیب دیدن محور فن، از دیگر دلایل تولید صدای زیاد کولر آبی به شمار می روند.

ایجاد ترک بر سطح تسمه موجب افزایش سطح صدای دستگاه می شود. با تعویض به موقع تسمه کولر این مشکل برطرف می گردد. تاب برداشتن و آسیب دیدن محور فن، صدای بسیاری زیادی را در حین کارکرد دستگاه تولید می کند. رفع این مشکل امری تخصصی است و بایستی از یک تعمیرکار کولر آبی کمک بگیرید

۳- کولر آبی نشتی آب دارد.

پاشش آب در محیط مورد استفاده، از دیگر مشکلات در این دستگاه به حساب می آید. عدم جانمایی درست پوشال‌ها و جدا یا پاره شدن شیلنگ مربوط به واتر پمپ، از علل اصلی بروز این مشکل محسوب می شوند. به منظور افزایش بار برودتی و سرمایشی، پوشال های کولر آبی می بایست به صورت سالیانه تعویض شوند.

نصب پوشال ها به صورت غیر اصولی و نادرست، در هنگام کارکرد دستگاه، منجر به پاشش آب به محیط داخلی می شود. تنظیم یا تعویض پوشال ها به وسیله تعمیرکاران متخصص و معتبر، در برطرف کردن این مشکل کمک شایانی می نماید.

در برخی مواقع علت پاشش آب به محیط، از پوسیدگی و فرسودگی شیلنگ رابط واتر پمپ ناشی می شود. در صورت اطمینان حاصل کردن از پارگی و فرسودگی این قطعه، بایستی سریعا شیلنگ را تعویض نمود.

خرابی کولر آبی

۴- کولر آبی باد ندارد.

از دیگر موارد عیب یابی کولر آبی می توان به عدم تولید باد، علی رغم روشن بودن دستگاه، اشاره نمود. رها شدن یا پارگی تسمه کولر را می توان از مهم ترین دلایل ایجاد این مشکل برشمرد. به طور معمول، در این شرایط به محض روشن شدن کولر آبی، شاهد کاهش صدای دستگاه هستیم. خراب شدن تسمه، از مشکلات شایع کولرهای آبی قلمداد می گردد.

برای تعویض تسمه کولر لازم است که در ابتدا برق دستگاه را قطع نموده و سپس دریچه کولر آبی را باز کنید. سپس تسمه فرسوده را بدون آسیب وارد کردن به پولی دستگاه جدا نموده و تسمه سالم را جایگزین آن کنید. در برخی مواقع شل شدن یا رها شدن تسمه مانع از تولید باد خنک کولر آبی می شود. با سفت کردن تسمه در جایگاه خود، این مشکل رفع می گردد.

۵- باد کولر آبی خنک نیست.

عدم انتشار و توزیع باد خنک، از رایج ترین مشکلات کولر آبی تلقی می گردد. نبودن آب به میزان کافی در تشتک کولر، یکی از علت های مهم بروز این مشکل به شمار می رود. سوراخ شدن یا فرسودگی تشتک منجر به خالی شدن حجم قابل توجهی از آب می شود. با رفع نشتی و تعمیر کردن تشتک، این مشکل به احتمال قوی برطرف می گردد.

فرسوده شدن شیلنگ و خرابی پمپ آب، از دیگر دلایل تاثیرگذار در کاهش بار سرمایشی کولر آبی تلقی می گردد. بروز عیب در سیستم آبدهی دستگاه، با کاهش توان خنک کنندگی کولر ارتباط مستقیم دارد. در صورت عدم شنیدن صدای پاشش آب، شیلنگ یا پمپ آب دستگاه دچار مشکل شده است.

از دیگر بخش های عیب یابی کولر آبی به گرفتگی و انسداد سوراخ ناودانی دستگاه مربوط می شود. عدم آبرسانی به کولر، کاهش چشمگیر قدرت برودتی سیستم را در پی دارد. وجود املاح و ناخالصی های موجود در آب، موجب ایجاد رسوبات و گرفتگی مجاری مربوط به آبرسانی کولر می شود. در صورت گرفتگی سوراخ های ناودانی، شستشوی مجاری آب با جوهر نمک، برای از بین بردن رسوبات و باز شدن مسیر آب، کمک شایانی می نماید.

۶- موتور کولر آبی خراب شده است. 

خراب شدن دینام یا موتور، از مهم ترین بخش های عیب یابی کولر آبی محسوب می شود. عدم کارکرد، لرزش و ارتعاش، بلند شدن دود و به صدا افتادن دینام، خبر از بروز عیب در قسمت موتور کولر آبی می دهد. موتور یا دینام از قطعات مهم و در عین حال گران قیمت تعبیه شده در ساختار کولر های آبی به شمار می رود. یکی از مهم ترین دلایل نقص فنی موتور کولر، نوسانات برق است. در این حالت، دمای موتور بالا رفته که این امر منجر به سوختن سیم پیچی آن می شود. با استفاده از یک اهم متر می توان از سالم بودن موتور کولر آبی اطمینان حاصل نمود.

در این مطلب به بررسی سیم کشی کولر آبی پرداختیم. در صورتی که قصد دارید اطلاعات بیشتری درباره برق کشی ساختمانها به دست آورید توصیه می کنیم در دوره برق ساختمان آموزشگاه فنون برق ثبت نام کنید. جهت کسب مشاوره رایگان می توانید با شماره ۰۲۱۶۶۵۷۶۴۷۶ تماس حاصل نمایید.

این آموزشگاه علاوه بر دوره برق ساختمان کلاس های آموزشی متعدد دیگری را برگزار می نماید. در ادامه با برخی از این دوره آشنا خواهیم شد. 

معرفی دوره نصب دوربین مدار بسته

دوره نصب دوربین مدار بسته از دوره های بسیار پر سود و پردرآمد حفاظتی می باشد. دوربین مدار بسته به دو دسته آنالوگ و تحت شبکه ip تقسیم می شود . در کلاس آموزش نصب دوربین مدار بسته فنون برق نصب انواع دوربین های مدار بسته آنالوگ، تحت شبکه، HD آموزش داده شده و اجزا دوربین ها ، کابل ها و کارت شبکه های دوربین های آنالوگ و ip ، تنظیمات دوربین ها به صورت کامل بررسی می شود همچنین آموزش انتقال فیلم و تصاویر دوربین به موبایل و اینترنت و backup گیری از فیلم ها به طور کامل و عملی به هنرجویان ارائه داده می شود.

معرفی دوره آموزش هوشمند سازی ساختمان BMS

دوره هوشمند سازی ساختمان bms ( خانه هوشمند) از دوره های بسیار پر سود سیستم های حفاظت و امنیت محسوب می شود . بازار این حرفه که میان عموم تازگی دارد بسیار مورد توجه و علاقه صنعت ساختمان سازی و برق ساختمان قرار گرفته است. با سیستم هوشمند سازی می توان تمام برق و سیستم های ساختمان را مدیریت کرد و در خیلی از زمینه ها صرفه جویی کرد. با هوشمندسازی ساختمان تمام سیستم های اعلام حریق و دزدگیر اماکن و روشنایی و برق و تهویه و.... با کنترل مدیریت کرد. هنرجویان علاقه مند به این حرفه می توانند در دوره آموزش خانه هوشمند آموزشگاه فنون برق که در کارگاهی باتجهیزات بسیار توسط اساتید با تجربه بالا برگزار می شود، شرکت کنند. در این دوره هنرجویان برنامه نویسی مرتبط با این دوره و راه اندازی قسمت های سخت افزاری و.... به طور حرفه ای آموزش می بینند. هنرجویان بعد از اتمام دوره براحتی می توانند وارد عرصه برق ساختمان شوند و در حین کار از پشتیبانی به صورت نامحدود آموزشگاه بهره مند شوند.

  • electricalbuilding building
  • ۰
  • ۰

نصب دوربین های مدار بسته یکی از رشته های بسیار عالی و آینده دار در میان دیگر رشته های فنی حرفه ای است که با توجه به افزایش تقاضا برای نصب دوربین های مدار بسته به دلیل افزایش آمار سرقت و نقش مهم دوربین های مدار بسته در افزایش امنیت و مزایای دیگر این سیستم امنیتی می توان بازار کار عالی و آینده داری را برای این رشته متصور شد. لذا با یادگیری مهارت های این رشته و ورود به بازار کار آن می توانید آینده روشنی را برای خود ایجاد کنید.

اما نصب دوربین های مدار بسته انواع گوناگونی دارند و نصب آن مستلزم رعایت نکات و مراحلی است و تنها با در نظر گرفتن این نکات است که می توانید در بازار کار این رشته به موفقیت دست یابید. در این مطلب قصد داریم شما را با این نکات آشنا کنیم، با ما همراه باشید.

معرفی رشته نصب دوربین مدار بسته

نصب دوربین مدار بسته مانند دیگر رشته های فنی حرفه ای رشته ای مهارت محور است و شما به عنوان یک نصاب دوربین مدار بسته پیش از ورود به این رشته بایستی با مهارت های مورد نیاز آن آشنا شوید. برای موفقیت در این شغل می بایست به خوبی با وظایف و مهارت های مورد نیاز آن آشنا شوید. برخی از مهم ترین وظایف شغل دوربین مدار بسته که بایستی به خوبی از عهده آن برایید، عبارتند از: نصب انواع دوربین مدار بسته آنالوگ، تحت شبکه و دیجیتال، مهارت در تنظیم تصاویر دوربین، انتقال تصاویر دوربین مدار بسته بر روی موبایل، لپ تاپ و غیره، دات کشی و کابل کشی، برق کاری ساختمان، نصب و تنظیم دستگاه های  DVR و NVR و بسیاری از موارد دیگر.

چطور می توانیم در رشته دوربین مدار بسته به درآمد بالا دست یابیم؟

موفقیت در این رشته همانند دیگر رشته های فنی حرفه ای نیازمند یادگیری مهارت های آن است. بهتر است پیش از ورود به این رشته به نکاتی توجه داشته باشید، در این بخش به بررسی این نکات می پردازیم:

۱- نصب دوربین های مدار بسته را از صفر تا صد یاد بگیرید.

بدون شک از مهم ترین فاکتورها برای موفقیت در رشته های فنی حرفه ای مهارت است. رشته دوربین مدار بسته نیز از این قاعده مستثنی نیست و لازمه موفقیت در این رشته یادگیری مهارت های آن است.

برای یادگیری مهارت های این رشته روش ها گوناگونی پیش رو دارید اما اگر بخواهیم بهترین روش را معرفی کنیم، باید بگوییم شناسایی بهترین آموزشگاه و ثبت نام در دوره های آن بهترین راه برای یادگیری است.

چرا که در کلاس آموزش نصب دوربین مدار بسته آموزش ها به صورت عملی و در کارگاه های مجهز بوده و شما می توانید زیر نظر استاد دوره مباحث آموزشی را تمرین و تکرار نمایید. همچنین طی دوره با انواع دوربین های مدار بسته آشنا شده و کلیه مهارت هایی که برای ورود به بازار کار به آنها نیاز دارید را یاد بگیرید.

۲- به تمرین و تکرار بپردازید.

تمرین و تکرار از دیگر نکات مهمی است که برای موفقیت در هر شغلی به خصوص مشاغل فنی باید به آن توجه داشت.  اگر انتخاب دوره و آموزشگاه به درستی صورت گیرد طی دوره فرصت بسیاری برای تمرین و رفع اشکال زیر نظر استاد دوره خواهید داشت.

توصیه می کنیم پس از دوره نیز مدت زمانی را نزد یک نصاب دوربین به کارورزی بپردازید و از این طریق استرس ورود به بازار کار را بکاهید.

۳- خوش قول باشید.

خوش قول بودن از دیگر نکات مهمی است که به شما در موفقیت این شغل کمک می کنید. مطمئن باشید که هیچ شخصی دوست ندارد در تاریخی دیرتر از زمان مشخص شده کار نصب دوربینش به پایان برسد. بنابراین توصیه می کنیم به این موضوع اهمیت دهید.

۴- مشتری مدار باشید.

به نکته توجه داشته باشید که همیشه حق با مشتری است. بنابراین ضمن ارائه کار خوب همیشه تلاش کنید که رضایت مشتری را جلب کنید. در نظر داشته باشید که یک مشتری راضی می تواند از هزاران تبلیغ برای شما بهتر باشد و مشتریان بیشتری برای شما به همراه آورد.

۵- کیفیت را فراموش نکنید.

از مهم ترین فاکتورهای تاثیر گذار بر موفقیت در این رشته ارائه کاری با کیفیت و بدون عیب و نقض است. تلاش کنید که یک کار بی عیب به مشتری ارائه دهید و برای کسب سود بیشتر به هیچ عنوان از کار نزنید.

۶- قیمت رقابتی ارائه دهید.

در دنیای امروز با توجه به اوضاع نابه سامان اقتصادی همه افراد نسبت به قیمت کشش دارند. بنابراین توصیه می کنیم در مقایسه با رقبا از قیمت های رقابتی استفاده کنید. این کار به خصوص در روزهای اول ورود به بازار کار می تواند در جذب مشتری بیشتر بسیار فایده داشته باشد.

معرفی آموزشگاه برق گستران

آموزشگاه فنی حرفه ای برق گستران یکی از بهترین آموزشگاه های فنی در زمینه برگزاری دوره های دوربین مدار بسته است. این آموزشگاه علاوه بر دوره دوربین انواع دوره های فنی حرفه ای را همچون دوره برق ساختمان، آموزش تعمیرات موبایل ، آموزش نصب و تعمیرات پکیج و کولر گازی، آموزش برق صنعتی، آموزش جوشکاری، آموزش مکانیکی، دوره هوشمند سازی ساختمان و ده ها دوره دیگر را برگزار می نماید.

این آموزشگاه به دلیل عملی و کارگاهی بودن دوره های آموزشی خود توانسته است کارآموزان بسیاری را همه ساله وارد بازار کار نماید و از این رو توانسته است در میان آموزشگاه های فنی جایگاه ویژه ای داشته باشد.

برخی از مزایای شرکت در دوره های این آموزشگاه عبارتند از:

  • آموزش مفاهیم به صورت عملی و تئوری
  • برگزاری دوره در کارگاه مجهز
  • تدارک خوابگاه برای کارآموزان
  • پشتیبانی نامحدود پس از پایان دوره
  • ارائه مدرک معتبر و دو زبانه
  • امکان تمرین و تکرار طی دوره
  • آموزش بر اساس جدیدترین و کامل ترین سرفصل های آموزشی
  • امکان بازآموزیی رایگان پس از دوره آموزشی

منبع

  • electricalbuilding building
  • ۰
  • ۰

از پیش شرط های اصلی برای کارکرد کولر آبی، تامین انرژی و نیروی الکتریکی مورد نیاز دستگاه می باشد. عملیاتی شدن این امر در گرو انجام صحیح سیم کشی کولر آبی و توجه به استانداردهای سیم کشی ساختمان است. کولرهای آبی متناسب با نوع و مدل، غالبا از سیم کشی برق مشترکی برخوردار هستند. با این حال، سیم کشی برق الکتروموتور این دستگاه ها بسته به نوع موتور، متفاوت می باشد.

نقشه سیم کشی کولر آبی

نقشه سیم کشی برق کولر آبی، معمولا بر روی موتور یا بدنه دستگاه ترسیم شده است. همچنین، نقشه سیم کشی دستگاه در هنگام بروز مشکلات، به شناسایی و تشخیص ایراد ایجاد شده، کمک شایانی می نماید.

با توجه به نقشه سیم کشی برق کولر آبی، دو عدد لوله برق برای انجام این فرآیند تعبیه و طراحی می شود. یکی از لوله های برق از بخش جعبه تقسیم مربوط به ساختمان به طرف کلید کولر آبی هدایت می شود. لوله برق دیگر از کلید کولر و از مجاورت کانال به طرف محل قرارگیری دستگاه (تراس یا پشت بام) کشیده می شود. اتصال سیم های برق دستگاه با عبور از این لوله ها، به وسیله فیش های مخصوص سیم کشی صورت می گیرد.

غالبا، سیم های برق ارت، نول و فاز به وسیله لوله برق و از بخش جعبه تقسیم ساختمان به سمت کلید کولر کشیده می شوند. سیم فاز به صورت مستقیم و بدون واسطه به کلید کولر متصل شده و سیم نول به طرف پایانه یا ترمینال نول تعبیه شده در جعبه تقسیم دستگاه انتقال پیدا می کند. در ادامه این فرآیند یک انشعاب از قسمت سیم ارت و سیم های مخصوص پمپ، دور کند و دور تند کولر که در قسمت لوله برق دوم قرار گرفته اند، به طرف جعبه تقسیم کولر کشیده می شود.

نقشه سیم کشی برق کولر آبی

آشنایی با مدار سیم کشی برق کولر آبی

مدار سیم کشی برق کولر آبی دارای سه رشته سیم ۲.۵ شامل یک رشته سیم برای نول، یکی برای ارت و یک رشته سیم برای فاز می باشد. این رشته سیم ها در لوله برق طراحی شده بین کلید کولر و جعبه فیوز ساختمان قرار گرفته اند.

در لوله برق کشیده شده از کلید کولر تا جعبه برق دستگاه، ۵ رشته سیم به چشم می خورد. برای انجام سیم کشی برق از کلیدهای کولر تا جعبه تقسیم تعبیه شده در داخل بدنه دستگاه، غالبا از یک کابل برق ۱.۵ در ۵ از جنس مفتولی استفاده می شود. ۵ رشته سیم مربوطه هر کدام برای سیم ارت، اتصال پمپ، دور کند، دور تند و سیم نول دستگاه مورد استفاده قرار می گیرند.

برای انجام سیم کشی کولر آبی، در صورت مجهز نبودن ساختمان به سیم ارت، از دو کابل برق، یکی دارای ۴ رشته سیم و دیگری دو رشته سیم، در کنار ۵ عدد فیش استفاده می شود.

کابل دو سیم برای اتصال بین کلید کولر و جعبه تقسیم و کابل ۴ سیم برای برقراری اتصال میان کلید و کولر، کاربرد دارند. در صورت مجهز بودن ساختمان به سیم ارت، از دو کابل دارای ۵ و ۳ رشته سیم استفاده می گردد. همچنین، اتصال میان کابل ها، از طریق فیش‌های مخصوص صورت می گیرد.

در این مطلب به بررسی سیم کشی کولر آبی پرداختیم. در صورتی که قصد دارید اطلاعات بیشتری درباره برق کشی ساختمانها به دست آورید توصیه می کنیم در دوره آموزشی برق ساختمان آموزشگاه فنون برق ثبت نام کنید. جهت کسب مشاوره رایگان می توانید با شماره ۰۲۱۶۶۵۷۶۴۷۶ تماس حاصل نمایید.

این آموزشگاه علاوه بر دوره های برق دوره های متعدد دیگر را برگزار می نماید در ادامه با برخی از این دوره ها آشنا خواهیم شد. 

آموزش نصب دوربین مدار بسته

آموزش نصب دوربین مدار بسته تحت شبکه و آنالوگ از دوره های بسیار پر سود و پردرآمد حفاظتی می باشد. دوربین مدار بسته به دو دسته آنالوگ و تحت شبکه ip تقسیم می شود . در کلاس نصب دوربین مدار بسته فنون برق اجزا دوربین ها ، کابل ها و کارت شبکه های دوربین های آنالوگ و ip به صورت کامل بررسی می شود و همچنین آموزش صفر تا صد نصب دوربین مداربسته، آموزش انتقال فیلم و تصاویر دوربین به موبایل و اینترنت و backup گیری از فیلم ها به طور کامل و عملی به هنرجویان ارائه داده می شود. پس از پایان این دوره آموزشی هنرجویان با عملکرد تمامی سیستم های دوربین مداربسته آشنا می شوند و هر نوع سیستم را راه اندازی کنند و به راحتی وارد بازار کار نصب دوربین مدار بسته شوند و می توانند به صورت نامحدود در حین کار از پشتیبانی آموزشگاه بهره مند شوند.

آموزش هوشمند سازی ساختمان 

آموزش هوشمند سازی ساختمان bms ( خانه هوشمند) از دوره های بسیار پر سود سیستم های حفاظت و امنیت محسوب می شود . بازار این حرفه که میان عموم تازگی دارد بسیار مورد توجه و علاقه صنعت ساختمان سازی و برق ساختمان قرار گرفته است. با سیستم هوشمند سازی می توان تمام برق و سیستم های ساختمان را مدیریت کرد و در خیلی از زمینه ها صرفه جویی کرد. با هوشمندسازی ساختمان تمام سیستم های اعلام حریق و دزدگیر اماکن و روشنایی و برق و تهویه و.... با کنترل مدیریت کرد. هنرجویان علاقه مند به این حرفه می توانند در دوره آموزش خانه هوشمند آموزشگاه فنون برق که در کارگاهی باتجهیزات بسیار توسط اساتید با تجربه بالا برگزار می شود، شرکت کنند. در این دوره هنرجویان برنامه نویسی مرتبط با این دوره و راه اندازی قسمت های سخت افزاری و.... به طور حرفه ای آموزش می بینند. هنرجویان بعد از اتمام دوره براحتی می توانند واردعرصه برق ساختمان شوند و در حین کار از پشتیبانی به صورت نامحدود آموزشگاه بهره مند شوند.

  • electricalbuilding building
  • ۰
  • ۰

امروزه با توجه به اوضاع نابه سامان وضعیت اقتصادی در کشور بیشتر مردم به دنبال انتخاب شغل دوم و راهی برای افزایش درآمد خود هستند. اگر شما هم به دنبال راهی برای افزایش درآمد ماهیانه خود هستید و از سرمایه بالایی هم برای راه اندازی یک کسب و کار جدید برخوردار نمی باشید توصیه می کنیم تا انتها این مطلب با ما همراه باشید.

در این مطلب قصد داریم شما را با مشاغلی آشنا کنیم که با یادگیری مهارت های آنها می توانید در مدت زمانی کوتاه به درآمد خوبی دست پیدا کنید.

آشنایی با بهترین مهارت های فنی

مهارت ها و رشته های فنی بسیار متنوع هستند. ورود به برخی از این رشته ها نیاز به گذراندن زمانی طولانی برای یادگیری دارد. برخی دیگر به سرمایه اولیه بالایی برای ورود به بازار کار نیاز دارند. در میان این رشته ها هستند رشته هایی که از بازار کار خوبی برخوردار بوده و سرمایه اولیه لازم برای ورود به آنها نیز زیاد نمی باشد. ضمن اینکه یادگیری آنها نیز راه سختی نداشته و تنها کافیست در یک دوره آموزشی ثبت نام کنید و مدت زمان کوتاهی را به شاگردی بپردازید.

چطور با یادگیری مهارت های فنی درآمد خود را افزایش دهیم؟

در این بخش به معرفی برخی از این مهارت ها می پردازیم، با ما همراه باشید.

شغل نصاب و تعمیرکار کولر گازی

یکی از بهترین شغل هایی که با یادگیری مهارت های آن می توانید درآمد خود را تا حد بسیاری افزایش دهید شغل نصاب و تعمیرکار کولر گازی است. همانطور که شاهد هستید امروزه کولرهای گازی در بسیاری از ساختمان های اداری، تجاری، فروشگاهی، رستوران ها، مسکونی و غیره مورد استفاده قرار می گیرند. با افزایش خرید کولر گازی بدون شک نیاز به نصاب کولر نیز بیشتر احساس می شود. از طرفی کولرهای گازی همانند هر وسیله دیگری با گذشت زمان با مشکلاتی روبه رو شده و نیاز به تعمیر و سرویس دارد.

همه این موارد نشان می دهد که بازار کار نصب و تعمیر کولر گازی بسیاری عالی است. این شغل نه تنها در ایران بلکه در دیگر کشورها نیز از بازار کار خوبی برخوردار می باشد بنابراین اگر قصد مهاجرت با مشاغل تاسیساتی دارید باید بگوییم که شغل نصب و تعمیرات کولر گازی از بهترین انتخاب ها برای شماست.

اما چگونه مهارت های این رشته فنی را یاد بگیریم؟ بدون شک بهترین روش یادگیری مهارت های فنی روشی است که در آن ضمن آموزش تئوری، مباحث به صورت عملی نیز آموزش داده شوند و فرصت کار و تمرین عملی نیز برای آنها فراهم شود. چرا که در صورتی که تمرین و تکرار به خوبی صورت نگیرید احتمال موفقیت شما در بازار کار کمتر خواهد شد.

با شرکت در دوره های آموزش کولر گازی در یک آموزشگاه حرفه ای می توانید به صورت تخصصی با صفر تا صد مباحث نصب و تعمیرات انواع کولرهای گازی اشنا شوید و با تمرین و تکرار خود را برای ورود به بازار کار آماده کنید و به عنوان تعمیرکار و سرویسکار کولر گازی مشغول فعالیت شوید. 

معمولا دوره های کولر گازی در دو کلاس نصب کولر گازی و آموزش تعمیرات کولر گازی برگزار می شود. در دوره های نصب صفر تا صد نصب کولر گازی آموزش داده شده و در دوره های تعمیرات کولر گازی نیز نحوه عیب یابی و تعمیرات انواع مشکلات کولرهای گازی و نحوه رفع آن آموزش داده می شود.

شغل تعمیرکار بردهای الکترونیکی

یکی از دیگر شغل هایی که با یادگیری مهارت های آن می توانید درآمد خود را به صورت چشمگیری افزایش دهید شغل تعمیرات بردهای الکترونیکی است. با نگاه به اطراف مشاهده می کنید که روز به روز به تعداد لوازم الکترونیکی بیشتر شده و اهمیت آنها نیز افزایش می یابد. برد یکی از مهم ترین قطعات در لوازم الکترونیکی است که امروزه در تمامی لوازم برقی و الکترونیکی از بزرگ تا کوچک استفاده می شود.

از طرفی بردهای الکترونیک بسیار حساس بوده و از قطعات گوناگونی تشکیل شده اند. این موضوع باعث شده تا تعمیرات و عیب یابی این قطعه کاری سخت و تخصصی باشد.

همه این موارد نشان از بازار کار عالی و تخصصی رشته تعمیرات بردهای الکترونیک می دهد. از طرفی ورود به بازار کار این رشته نیاز به سرمایه بالایی نداشته و شما تنها با یادگیری مهارت های این حرفه و تمرین و تکرار می توانید وارد بازار کار این شغل شوید.

امروزه دوره های آموزشی تعمیرات بردهای الکترونیکی در آموزشگاه های فنی حرفه ای بسیاری برگزار می شود. در این دوره ها به صورت کاملا تخصصی و عملی کلیه مفاهیم لازم برای عیب یابی و تعمیر انواع بردهای الکترونیک به شما آموزش داده می شود.

با شرکت در این دوره ها می توانید در مدت زمانی کوتاه می توانید با مهارت های این شغل آشنا شده و خود را برای ورود به بازار کار آماده نمایید.

شغل تعمیرکار ایسیو خودرو

از دیگر شغل های عالی، تخصصی و مهارت محور که از درآمد بسیار عالی برخوردار بوده و ورود به بازار کار آن نیاز به سرمایه بالایی ندارد شغل تعمیرات ایسیو خودرو است.

ایسیو از قطعات مهمی است که در خودروهای امروزی نصب شده و به عنوان کامپیوتر از آن یاد می شود. این قطعه از سنسورهای گوناگونی تشکیل شده است و عملکرد صحیح بسیاری از سیستم های خودرو به عملکرد این قطعه وابسته است.

عیب یابی و تعمیر ایسیو امری تخصصی است و این موضوع شغل تعمیرات ایسیو را به یک شغل تخصصی تبدیل کرده است. اگر به مباحث تعمیرات ایسیو علاقه مند هستید به شما اطمینان می دهیم که این شغل از درآمد بسیار بالایی برخوردار است.

برای یادگیری مهارت های این رشته فنی تنها کافیست در یک کلاس آموزش تعمیرات ecu خودرو خودرو ثبت نام کنید و با صفر تا صد تعمیرات ایسیو آشنا شوید. در دوره های تعمیرات ایسیو کلیه مباحث مربوط به عیب یابی و تعمیرات انواع ایسیو در مدت زمانی کوتاه به شما آموزش داده می شود.

البته دقت داشته باشید که آموزشگاه انتخابی از اعتبار بالایی برخوردار باشد و فرصت کار و تمرین عملی را برای شما مهیا کرده باشد.

معرفی آموزشگاه برق گستران

با توجه به مطالبی که در این مطلب اشاره شد مهارت مهم ترین فاکتور برای موفقیت و حضور در مشاغل فنی است. برای کسب مهارت های این مشاغل تنها کافیست تا رشته مورد علاقه خود را انتخاب کرده و در دوره های آموزشی مربوط به آن شرکت کنید.

امروزه آموزشگاه های بسیاری دوره های فنی حرفه ای را برگزار می کنند، بنابراین پیش از ثبت نام ابتدا یک آموزشگاه مناسب و حرفه ای را انتخاب کنید. آموزشگاه برق گستران یکی از بهترین آموزشگاه هایی است که زیر نظر سازمان فنی حرفه ای فعالیت کرده و دوره های فنی را برگزار می نماید.

از جمله مزیت‌های این آموزشگاه می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • ارائه مدارک معتبر فنی و حرفه‌ای پس از پایان هر دوره آموزشی
  • همکاری با اساتید حرفه‌ای و مجرب
  • آموزش تمام سرفصل‌های لازم و تعیین شده از سوی سازمان فنی و حرفه‌ای
  • برگزاری دوره‌های آموزشی در کارگاه های مجهز
  • امکان گرفتن راهنمایی و مشاوره و رفع اشکال، پس از پایان دوره آموزشی
  • امکان تمرین و رفع اشکال طی دوره
  • بازآموزیی رایگان پس از پایان دور
  • برگزاری دوره در ساعات منعطف
  • تدارک خوابگاه برای کارآموزان

علاقمندان و متقاضیان حضور در دوره‌های این مجتمع آموزشی می‌توانند به سایت baghgostaran.com مراجعه نمایند. همچنین، شماره تلفن ۰۲۱۶۶۵۹۷۳۰۵ پاسخگویی سوالات متقاضیان می‌باشد.



منبع

  • electricalbuilding building