جزوات رایگان برق کشی ساختمان

  • ۰
  • ۰

از پیش شرط های اصلی برای کارکرد کولر آبی، تامین انرژی و نیروی الکتریکی مورد نیاز دستگاه می باشد. عملیاتی شدن این امر در گرو انجام صحیح سیم کشی کولر آبی و توجه به استانداردهای سیم کشی ساختمان است. کولرهای آبی متناسب با نوع و مدل، غالبا از سیم کشی برق مشترکی برخوردار هستند. با این حال، سیم کشی برق الکتروموتور این دستگاه ها بسته به نوع موتور، متفاوت می باشد.

نقشه سیم کشی کولر آبی

نقشه سیم کشی برق کولر آبی، معمولا بر روی موتور یا بدنه دستگاه ترسیم شده است. همچنین، نقشه سیم کشی دستگاه در هنگام بروز مشکلات، به شناسایی و تشخیص ایراد ایجاد شده، کمک شایانی می نماید.

با توجه به نقشه سیم کشی برق کولر آبی، دو عدد لوله برق برای انجام این فرآیند تعبیه و طراحی می شود. یکی از لوله های برق از بخش جعبه تقسیم مربوط به ساختمان به طرف کلید کولر آبی هدایت می شود. لوله برق دیگر از کلید کولر و از مجاورت کانال به طرف محل قرارگیری دستگاه (تراس یا پشت بام) کشیده می شود. اتصال سیم های برق دستگاه با عبور از این لوله ها، به وسیله فیش های مخصوص سیم کشی صورت می گیرد.

غالبا، سیم های برق ارت، نول و فاز به وسیله لوله برق و از بخش جعبه تقسیم ساختمان به سمت کلید کولر کشیده می شوند. سیم فاز به صورت مستقیم و بدون واسطه به کلید کولر متصل شده و سیم نول به طرف پایانه یا ترمینال نول تعبیه شده در جعبه تقسیم دستگاه انتقال پیدا می کند. در ادامه این فرآیند یک انشعاب از قسمت سیم ارت و سیم های مخصوص پمپ، دور کند و دور تند کولر که در قسمت لوله برق دوم قرار گرفته اند، به طرف جعبه تقسیم کولر کشیده می شود.

نقشه سیم کشی برق کولر آبی

آشنایی با مدار سیم کشی برق کولر آبی

مدار سیم کشی برق کولر آبی دارای سه رشته سیم ۲.۵ شامل یک رشته سیم برای نول، یکی برای ارت و یک رشته سیم برای فاز می باشد. این رشته سیم ها در لوله برق طراحی شده بین کلید کولر و جعبه فیوز ساختمان قرار گرفته اند.

در لوله برق کشیده شده از کلید کولر تا جعبه برق دستگاه، ۵ رشته سیم به چشم می خورد. برای انجام سیم کشی برق از کلیدهای کولر تا جعبه تقسیم تعبیه شده در داخل بدنه دستگاه، غالبا از یک کابل برق ۱.۵ در ۵ از جنس مفتولی استفاده می شود. ۵ رشته سیم مربوطه هر کدام برای سیم ارت، اتصال پمپ، دور کند، دور تند و سیم نول دستگاه مورد استفاده قرار می گیرند.

برای انجام سیم کشی کولر آبی، در صورت مجهز نبودن ساختمان به سیم ارت، از دو کابل برق، یکی دارای ۴ رشته سیم و دیگری دو رشته سیم، در کنار ۵ عدد فیش استفاده می شود.

کابل دو سیم برای اتصال بین کلید کولر و جعبه تقسیم و کابل ۴ سیم برای برقراری اتصال میان کلید و کولر، کاربرد دارند. در صورت مجهز بودن ساختمان به سیم ارت، از دو کابل دارای ۵ و ۳ رشته سیم استفاده می گردد. همچنین، اتصال میان کابل ها، از طریق فیش‌های مخصوص صورت می گیرد.

در این مطلب به بررسی سیم کشی کولر آبی پرداختیم. در صورتی که قصد دارید اطلاعات بیشتری درباره برق کشی ساختمانها به دست آورید توصیه می کنیم در دوره آموزشی برق ساختمان آموزشگاه فنون برق ثبت نام کنید. جهت کسب مشاوره رایگان می توانید با شماره ۰۲۱۶۶۵۷۶۴۷۶ تماس حاصل نمایید.

این آموزشگاه علاوه بر دوره های برق دوره های متعدد دیگر را برگزار می نماید در ادامه با برخی از این دوره ها آشنا خواهیم شد. 

آموزش نصب دوربین مدار بسته

آموزش نصب دوربین مدار بسته تحت شبکه و آنالوگ از دوره های بسیار پر سود و پردرآمد حفاظتی می باشد. دوربین مدار بسته به دو دسته آنالوگ و تحت شبکه ip تقسیم می شود . در کلاس نصب دوربین مدار بسته فنون برق اجزا دوربین ها ، کابل ها و کارت شبکه های دوربین های آنالوگ و ip به صورت کامل بررسی می شود و همچنین آموزش صفر تا صد نصب دوربین مداربسته، آموزش انتقال فیلم و تصاویر دوربین به موبایل و اینترنت و backup گیری از فیلم ها به طور کامل و عملی به هنرجویان ارائه داده می شود. پس از پایان این دوره آموزشی هنرجویان با عملکرد تمامی سیستم های دوربین مداربسته آشنا می شوند و هر نوع سیستم را راه اندازی کنند و به راحتی وارد بازار کار نصب دوربین مدار بسته شوند و می توانند به صورت نامحدود در حین کار از پشتیبانی آموزشگاه بهره مند شوند.

آموزش هوشمند سازی ساختمان 

آموزش هوشمند سازی ساختمان bms ( خانه هوشمند) از دوره های بسیار پر سود سیستم های حفاظت و امنیت محسوب می شود . بازار این حرفه که میان عموم تازگی دارد بسیار مورد توجه و علاقه صنعت ساختمان سازی و برق ساختمان قرار گرفته است. با سیستم هوشمند سازی می توان تمام برق و سیستم های ساختمان را مدیریت کرد و در خیلی از زمینه ها صرفه جویی کرد. با هوشمندسازی ساختمان تمام سیستم های اعلام حریق و دزدگیر اماکن و روشنایی و برق و تهویه و.... با کنترل مدیریت کرد. هنرجویان علاقه مند به این حرفه می توانند در دوره آموزش خانه هوشمند آموزشگاه فنون برق که در کارگاهی باتجهیزات بسیار توسط اساتید با تجربه بالا برگزار می شود، شرکت کنند. در این دوره هنرجویان برنامه نویسی مرتبط با این دوره و راه اندازی قسمت های سخت افزاری و.... به طور حرفه ای آموزش می بینند. هنرجویان بعد از اتمام دوره براحتی می توانند واردعرصه برق ساختمان شوند و در حین کار از پشتیبانی به صورت نامحدود آموزشگاه بهره مند شوند.

  • ۰۰/۰۴/۲۱
  • electricalbuilding building

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی