جزوات رایگان برق کشی ساختمان

  • ۰
  • ۰

بروز ایراد و مشکل در قطعات و اجزای کولر آبی، موجب مختل شدن سیکل خنک سازی دستگاه می شود. اگر کولر آبی شما هم با مشکلاتی از قبیل  کار کرد با سر و صدا بسیار، نشتی آب از کف، کم بودن باد، خنک نبود باد، خراب شدن موتور و غیره روبه رو است توصیه می کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید. در این مطلب قصد داریم شما را با مهم ترین مشکلات کولر آبی و نحوه رفع آن آشنا کنیم.

۱- کولر آبی کار نمی کند.

روشن نشدن دستگاه، از مهم ترین مشکلات این دستگاه به شمار می رود. در بسیاری مواقع، علی رغم زدن کلید مخصوص روشن شدن، کولر آبی شروع به کار نمی کند. سوختن فیوز، یکی از علت های اصلی کار نکردن کولر آبی محسوب می شود. در این شرایط با کمک یک فازمتر می توان از سلامت فیوز برق اطمینان حاصل نمود. در صورت خراب شدن فیوز، می بایست در اسرع وقت نسبت به تعویض آن اقدام نمود.

معیوب شدن و خرابی سیم رابط و سیم کشی کولر آبی به اشتباه از دیگر دلایل کار نکردن کولر آبی می باشد. با بررسی و ارزیابی سیم رابط می‌توان ضمن مشخص شدن قسمت آسیب دیده، اقدامات لازم را در جهت تعویض سیم انجام داد.

۲- کولر آبی سر و صدا زیادی دارد.

تولید صداهای آزاردهنده و غیر عادی، از دیگر مشکلات رایج در کولرهای آبی تلقی می گردد. در بروز این مشکل عوامل مختلفی نقش دارند. در طی گذشت زمان، یاتاقان های کولر آبی فرسوده و مستهلک می شوند. بر همین اساس، در هنگام روشن کردن دستگاه، صدای زیادی ایجاد می کنند.

استفاده بیش از حد از دور تند کولر آبی، فرسودگی و فرسایش یاتاقان ها را سرعت می بخشد. علاوه بر این، شل شدن پولی ها، علت دیگر تولید صدای زیاد دستگاه می باشد. آچارکشی کولر آبی به صورت سالیانه، از بروز این مشکل جلوگیری می کند.

معیوب شدن تسمه و آسیب دیدن محور فن، از دیگر دلایل تولید صدای زیاد کولر آبی به شمار می روند.

ایجاد ترک بر سطح تسمه موجب افزایش سطح صدای دستگاه می شود. با تعویض به موقع تسمه کولر این مشکل برطرف می گردد. تاب برداشتن و آسیب دیدن محور فن، صدای بسیاری زیادی را در حین کارکرد دستگاه تولید می کند. رفع این مشکل امری تخصصی است و بایستی از یک تعمیرکار کولر آبی کمک بگیرید

۳- کولر آبی نشتی آب دارد.

پاشش آب در محیط مورد استفاده، از دیگر مشکلات در این دستگاه به حساب می آید. عدم جانمایی درست پوشال‌ها و جدا یا پاره شدن شیلنگ مربوط به واتر پمپ، از علل اصلی بروز این مشکل محسوب می شوند. به منظور افزایش بار برودتی و سرمایشی، پوشال های کولر آبی می بایست به صورت سالیانه تعویض شوند.

نصب پوشال ها به صورت غیر اصولی و نادرست، در هنگام کارکرد دستگاه، منجر به پاشش آب به محیط داخلی می شود. تنظیم یا تعویض پوشال ها به وسیله تعمیرکاران متخصص و معتبر، در برطرف کردن این مشکل کمک شایانی می نماید.

در برخی مواقع علت پاشش آب به محیط، از پوسیدگی و فرسودگی شیلنگ رابط واتر پمپ ناشی می شود. در صورت اطمینان حاصل کردن از پارگی و فرسودگی این قطعه، بایستی سریعا شیلنگ را تعویض نمود.

خرابی کولر آبی

۴- کولر آبی باد ندارد.

از دیگر موارد عیب یابی کولر آبی می توان به عدم تولید باد، علی رغم روشن بودن دستگاه، اشاره نمود. رها شدن یا پارگی تسمه کولر را می توان از مهم ترین دلایل ایجاد این مشکل برشمرد. به طور معمول، در این شرایط به محض روشن شدن کولر آبی، شاهد کاهش صدای دستگاه هستیم. خراب شدن تسمه، از مشکلات شایع کولرهای آبی قلمداد می گردد.

برای تعویض تسمه کولر لازم است که در ابتدا برق دستگاه را قطع نموده و سپس دریچه کولر آبی را باز کنید. سپس تسمه فرسوده را بدون آسیب وارد کردن به پولی دستگاه جدا نموده و تسمه سالم را جایگزین آن کنید. در برخی مواقع شل شدن یا رها شدن تسمه مانع از تولید باد خنک کولر آبی می شود. با سفت کردن تسمه در جایگاه خود، این مشکل رفع می گردد.

۵- باد کولر آبی خنک نیست.

عدم انتشار و توزیع باد خنک، از رایج ترین مشکلات کولر آبی تلقی می گردد. نبودن آب به میزان کافی در تشتک کولر، یکی از علت های مهم بروز این مشکل به شمار می رود. سوراخ شدن یا فرسودگی تشتک منجر به خالی شدن حجم قابل توجهی از آب می شود. با رفع نشتی و تعمیر کردن تشتک، این مشکل به احتمال قوی برطرف می گردد.

فرسوده شدن شیلنگ و خرابی پمپ آب، از دیگر دلایل تاثیرگذار در کاهش بار سرمایشی کولر آبی تلقی می گردد. بروز عیب در سیستم آبدهی دستگاه، با کاهش توان خنک کنندگی کولر ارتباط مستقیم دارد. در صورت عدم شنیدن صدای پاشش آب، شیلنگ یا پمپ آب دستگاه دچار مشکل شده است.

از دیگر بخش های عیب یابی کولر آبی به گرفتگی و انسداد سوراخ ناودانی دستگاه مربوط می شود. عدم آبرسانی به کولر، کاهش چشمگیر قدرت برودتی سیستم را در پی دارد. وجود املاح و ناخالصی های موجود در آب، موجب ایجاد رسوبات و گرفتگی مجاری مربوط به آبرسانی کولر می شود. در صورت گرفتگی سوراخ های ناودانی، شستشوی مجاری آب با جوهر نمک، برای از بین بردن رسوبات و باز شدن مسیر آب، کمک شایانی می نماید.

۶- موتور کولر آبی خراب شده است. 

خراب شدن دینام یا موتور، از مهم ترین بخش های عیب یابی کولر آبی محسوب می شود. عدم کارکرد، لرزش و ارتعاش، بلند شدن دود و به صدا افتادن دینام، خبر از بروز عیب در قسمت موتور کولر آبی می دهد. موتور یا دینام از قطعات مهم و در عین حال گران قیمت تعبیه شده در ساختار کولر های آبی به شمار می رود. یکی از مهم ترین دلایل نقص فنی موتور کولر، نوسانات برق است. در این حالت، دمای موتور بالا رفته که این امر منجر به سوختن سیم پیچی آن می شود. با استفاده از یک اهم متر می توان از سالم بودن موتور کولر آبی اطمینان حاصل نمود.

در این مطلب به بررسی سیم کشی کولر آبی پرداختیم. در صورتی که قصد دارید اطلاعات بیشتری درباره برق کشی ساختمانها به دست آورید توصیه می کنیم در دوره برق ساختمان آموزشگاه فنون برق ثبت نام کنید. جهت کسب مشاوره رایگان می توانید با شماره ۰۲۱۶۶۵۷۶۴۷۶ تماس حاصل نمایید.

این آموزشگاه علاوه بر دوره برق ساختمان کلاس های آموزشی متعدد دیگری را برگزار می نماید. در ادامه با برخی از این دوره آشنا خواهیم شد. 

معرفی دوره نصب دوربین مدار بسته

دوره نصب دوربین مدار بسته از دوره های بسیار پر سود و پردرآمد حفاظتی می باشد. دوربین مدار بسته به دو دسته آنالوگ و تحت شبکه ip تقسیم می شود . در کلاس آموزش نصب دوربین مدار بسته فنون برق نصب انواع دوربین های مدار بسته آنالوگ، تحت شبکه، HD آموزش داده شده و اجزا دوربین ها ، کابل ها و کارت شبکه های دوربین های آنالوگ و ip ، تنظیمات دوربین ها به صورت کامل بررسی می شود همچنین آموزش انتقال فیلم و تصاویر دوربین به موبایل و اینترنت و backup گیری از فیلم ها به طور کامل و عملی به هنرجویان ارائه داده می شود.

معرفی دوره آموزش هوشمند سازی ساختمان BMS

دوره هوشمند سازی ساختمان bms ( خانه هوشمند) از دوره های بسیار پر سود سیستم های حفاظت و امنیت محسوب می شود . بازار این حرفه که میان عموم تازگی دارد بسیار مورد توجه و علاقه صنعت ساختمان سازی و برق ساختمان قرار گرفته است. با سیستم هوشمند سازی می توان تمام برق و سیستم های ساختمان را مدیریت کرد و در خیلی از زمینه ها صرفه جویی کرد. با هوشمندسازی ساختمان تمام سیستم های اعلام حریق و دزدگیر اماکن و روشنایی و برق و تهویه و.... با کنترل مدیریت کرد. هنرجویان علاقه مند به این حرفه می توانند در دوره آموزش خانه هوشمند آموزشگاه فنون برق که در کارگاهی باتجهیزات بسیار توسط اساتید با تجربه بالا برگزار می شود، شرکت کنند. در این دوره هنرجویان برنامه نویسی مرتبط با این دوره و راه اندازی قسمت های سخت افزاری و.... به طور حرفه ای آموزش می بینند. هنرجویان بعد از اتمام دوره براحتی می توانند وارد عرصه برق ساختمان شوند و در حین کار از پشتیبانی به صورت نامحدود آموزشگاه بهره مند شوند.

  • ۰۰/۰۴/۲۸
  • electricalbuilding building

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی