جزوات رایگان برق کشی ساختمان

۷ مطلب در آذر ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

مدارک ارائه شده از سوی سازمان فنی حرفه ای کشور متفاوت بوده و اعتبار هر یک مشخصی دارند. این مدارک به دسته مدرک رسمی فنی حرفه ای، مدرک مورد تایید فنی حرفه ای و مدرک مدرک گذر مهارت فنی حرفه ای تقسیم می شوند. شیوه دریافت این مدارک متفاوت بوده و هر یک مزایا و معایب متفاوتی دارند.

به طور مثال مدرک رسمی فنی حرفه ای دارای کد ملی آموزش است. یعنی این مدرک در سایر کشورها دارای اعتبار است. همچنین این مدرک قابل ترجمه بوده و با این مدرک می توان برای دریافت وام های بانکی اقدام نمود.

اما چگونه می توان مدرک بین المللی برق ساختمان دریافت کرد؟ در ادامه این مطلب به پاسخ این سوال و مراحل دریافت مدرک فنی حرفه ای برق ساختمان می پردازیم.

 

مرحله اول: شرکت در دوره های آموزش برق ساختمان

برای دریافت مدرک برق ساختمان ابتدا می بایست در دوره های آموزش برق ساختمان فنی حرفه ای شرکت کرده و کلیه مهارت های لازم برای برق کشی ساختمان، لوله کشی برق ساختمان و غیره  را به دست آورید. از آنجایی برق کشی ساختمان امری تخصصی بوده و نیازمند رعایت دستورالعملی های ایمنی می باشد توصیه می کنیم پیش از ثبت نام در دوره های برق به بررسی آموزشگاه برق کشور پرداخته و بهترین آموزشگاه برق ساختمان را شناسایی کنید.

بهترین آموزشگاه برای گذراندن دوره های برق آموزشگاهی است که به صورت عملی و پروژه محور، زیر نظر اساتید متخصص و حرفه ای به آموزش جامع و کامل مباحث برق کشی ساختمان می پردازد.

شناخت روش های برق کشی ساختمان، آشنایی با استانداردهای برق کشی، آشنایی با لوله کشی برق ساختمان، آشنایی با نصب انواع سیستم های امنیتی و رفاهی (دزدگیر، اعلام حریق، آیفون تصویری، آموزش دوربین مدار بسته) برخی از مهم ترین موضوعاتی است که داوطلب رشته برق ساختمان می بایست با آن آشنا باشد. در دوره های برق ساختمان به صورت کاملا تخصصی و حرفه ای به این موضوعات پرداخت می شود.

مرحله دوم: شرکت در آزمون های تئوری و عملی فنی و حرفه ای

پس از آنکه با شرکت در دوره های آموزشی برق ساختمان مهارت های مورد نیاز برق کشی را کسب نمودید می بایست در آزمون های تئوری و عملی برق ساختمان که توسط سازمان فنی حرفه ای کشور به صورت سراسری برگزار می گردد، ثبت نام کرده و شرکت نمایید.

شرایط قبولی در آزمون ها به این صورت است که در آزمون های کتبی می بایست حداقل نمره ۵۰ و در آزمون عملی حداقل نمره ۷۰ ( کسب حداقل معدل ۷۰ در آزمون های عملی و کتبی با ضریب وزنی ۲۵% آزمون کتبی و ۷۵% آزمون عملی) را کسب نمایید.

 

آموزشگاه فنی پارس بهترین مرکز آموزش برق ساختمان

برای آنکه در آزمون های فنی حرفه ای نمره قبولی را کسب کنید و در بازار کار برق ساختمان نیز به موفقیت دست یابید توصیه می کنیم یک بار به صورت اصولی و تخصصی مهارت های برق کشی ساختمان را یاد بگیرید.

آموزشگاه فنی پارس یکی از بهترین آموزشگاه ها برق و الکترونیک در کشور است که دوره های برق ساختمان را به صورت کاملا عملی و تخصصی زیر نظر اساتید متخصص و حرفه ای برگزار می نماید. همه ساله کارآموزان بسیاری از سراسر کشور در دوره های برق این آموزشگاه ثبت نام کرده و وارد بازار کار می شوند.

کارآموزان در دوره های برق این آموزشگاه با صفر تا صد برقکاری ساختمان ، نصب انواع سیستم های امنیتی و رفاهی از قبیل: نصب دوربین مداربسته، آموزش نصب دزدگیر اماکن ، نصب آیفون تصویری، نصب اعلام حریق و غیره آشنا شده و می توانند وارد بازار کار شده و به درآمدزایی بپردازند.

برخی از مزایای دوره های برق ساختمان در این آموزشگاه عبارتند از:

  • آموزش زیر نظر سازمان فنی حرفه ای
  • آموزش جامع مباحث برق ساختمان
  • آموزش زیر نظر اساتید متخصص و با تجربه
  • آموزش در کارگاه های مجهز به صورت عملی
  • ارائه مشاوره های بازار کار
  • ارائه پشتیبانی نامحدود آموزشی
  • تدارک خوابگاه

این آموزشگاه علاوه بر دوره های برق ساختمان دوره های متعدد دیگری را برگزار می نماید. دوره آموزش برق صنعتی فنی حرفه ای، دوره آموزش سیم پیچی فنی حرفه ای، آموزش پی ال سی، آموزش نصب و تعمیرات پکیج و کولر گازی، آموزش تعمیرات موبایل، آموزش هوشمند سازی ساختمان برخی از ده ها دوره برگزار شده در این آموزشگاه است.

آموزشگاه فنی حرفه ای فنی پارس همواره آماده مشاوره رایگان برای ثبت نام در رشته های برق و الکترونیک و راه اندازی کسب و کار می باشد. شما می توانید برای کشف استعداد و علاقه خود در زمینه مشاغل فنی با کارشناسان آموزشگاه فنی پارس در ارتباط باشید.

شما عزیزان می توانید در هر ساعت از شبانه روز نسبت به تکمیل فرم ثبت نام آنلاین در سایت آموزشگاه به آدرس  https://amoozeshgahfanni.com/ اقدام نمایید و یا در ساعات کاری آموزشگاه با شماره تلفن ۰۲۱۶۶۱۲۲۹۰۸تماس بگیرید.

  • electricalbuilding building
  • ۰
  • ۰

همه ما تجربه شرکت در دوره ها و کلاس های آموزشی ناکارآمد را داشته ایم، کلاس هایی که کاربردی نبوده و از کیفیت مناسبی برخوردار نبوده اند.

همانطور که می دانید برق کشی ساختمان امری تخصصی و حساس بوده، به همین خاطر کیفیت و عملی بودن دوره برق از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد.

با توجه به اهمیت این موضوع در این مقاله قصد داریم مهم ترین معیارهایی که یک دوره برق ساختمان می بایست دارا باشد را بیان کرده و به معرفی بهترین آموزشگاه و دوره برق ساختمان بپردازیم.

چطور بهترین دوره برق ساختمان را انتخاب نماییم؟

امروزه آموزشگاه های متعددی در سراسر کشور دوره های برق ساختمان را برگزار می نمایند. برخی از این مراکز تنها به آموزش مباحث پایه برق پرداخته و به صورت جامع به صفر تا صد برق کشی نمی پردازند. همین امر انتخاب بهترین دوره آموزش برق ساختمان را به یکی از موضوعات مهم تبدیل کرده است.

یک دوره عالی برق ساختمان ویژگی هایی دارد که در ادامه به بررسی این ویژگی ها خواهیم پرداخت:

آموزش عملی مفاهیم برق در کارگاه های مجهز  

همانطور که می دانید برق کشی ساختمان از مراحل گوناگونی تشکیل شده است و یادگیری آن مستلزم انجام تمامی این مراحل به صورت کاملا عملی می باشد.

بنابراین یکی از مهم ترین ویژگی های بهترین دوره برق کشی ساختمان عملی بودن آن می باشد. به عبارتی طی دوره آموزشی این امکان می بایست برای شما فراهم شده باشد تا به صورت عملی کلیه مراحل برق کشی را انجام داده و به رفع اشکال بپردازید.

بهترین و کامل ترین دوره آموزش برق ساختمان کدام است؟

جامع بودن سرفصل های آموزشی

جامع و کامل بودن سرفصل های آموزشی از دیگر ویژگی های مهمی است که یک دوره برق ساختمان باید داشته باشد. یک برقکار حرفه ای ساختمان می بایست مهارت لازم در نصب و طراحی انواع سیستم های برق، روشنایی، امنیتی و رفاهی را داشته باشد و انواع مشکلات برق درون ساختمان را رفع نماید.

بنابراین در دوره های آموزشی برق ساختمان می بایست به طور جامع کلیه مباحث برق کشی، همچنین نصب سیستم های امنیتی و رفاهی از قبیل: نصب دزدگیر، نصب اعلام حریق، آموزش نصب دوربین مداربسته، درب های اتوماتیک ، اصول لوله کشی برق ساختمان و غیره آموزش داده شود. 

مدرس دوره

یکی از مهم ترین ویژگی هایی که دوره برق حرفه ای باید داشته باشد، آموزش مفاهیم توسط اساتید متخصص و حرفه ای می باشد. در نظر داشته باشید در صورتی که اساتید دوره از تخصص کافی برخوردار نباشند آموزش ها به درستی صورت نخواهد گرفت و باعث هدر رفتن زمان و هزینه شما خواهد شد.

پشتیبانی مناسب بعد از دوره

حتی اگر تمامی آموزش های مربوط به برق ساختمان به صورت کاملا جامع باشد، بعد از گذراندن دوره هنگام کار با سوالات گوناگونی روبه رو خواهید شد. در صورتی که پس از پایان دوره پشتیبانی مناسبی صورت نگیرد که به سوالات شما پاسخ دهد امکان موفقیت شما کمتر شده و انرژی و اعتماد به نفس شما کاهش می یابد.

بنابراین پشتیبانی مناسب یکی از دیگر موضوعاتی است که هنگام ثبت نام در دوره های برق می بایست مورد توجه قرار گیرد.

تضمین یادگیری دوره

یک دوره عالی برق ساختمان می بایست تضمین کند که در پایان دوره یادگیری به درستی صورت خواهد گرفت. همچنین این امکان را برای کارآموزان فراهم آورد که در صورت عدم یادگیری مباحث در دیگر دوره های برق ساختمان آموزشگاه شرکت نماید.

بنابراین تضمین یادگیری و بازآموزیی رایگان از دیگر ویژگی های مهم یک دوره عالی برق ساختمان است.

ارائه مدرک مورد تایید فنی حرفه ای، مدت زمان دوره، امکان پرداخت اقساطی شهریه برخی از دیگر ویژگی بهترین دوره برق ساختمان است.

معرفی بهترین آموزشگاه برق ساختمان

آموزشگاه فنی پارس یکی از معتبرترین آموزشگاه برق ساختمان در تهران است که زیر نظر سازمان فنی حرفه ای و به صورت کاملا تخصصی و حرفه ای دوره های برق را برگزار می نماید.

دوره برق در این آموزشگاه به صورت عملی و در کارگاه های مجهز برگزار شده و مدرسان حرفه ای کلیه مباحث برق کشی ساختمان و نصب سیستم های امنیتی و رفاهی را به کارآموزان آموزش می دهند.

دوره آموزش برقکاری در این آموزشگاه به صورت تضمینی برگزار شده و در صورتی عدم یادگیری مفاهیم برق طی دوره آموزشی کارآموزان می توانند در دیگر دوره های برق این آموزشگاه ثبت نام نمایند.

پس از پایان دوره برق این آموزشگاه مدرک مورد تایید فنی حرفه ای به کارآموزان ارائه می شود، همچنین کارآموزان از پشتیبانی نامحدودی برخوردار می باشند.

  • electricalbuilding building
  • ۰
  • ۰

مشکلات پکیج دیواری گوناگون بوده و از جمله مهم ترین مسائلی است که بسیاری از مصرف کنندگان پکیج های دیواری با آن روبه رو شده و دنبال راهی برای رفع آن می باشند.

 

در حال حاضر و با افزایش قیمت منابع سوخت های فسیلی و محدود بودن آنها، دیگر نمی توان به روش های سنتی برای گرم کردن ساختمان ها اقدام کرد، و در نتیجه بهترین اقدام این است که از ابزار و تجهیزات بروز برای این کار استفاده شود.

 

یکی از بهترین تجهیزات گرمایشی و رفاهی ساختمان های نوین پکیج ها هستند که می توانند با کمترین میزان مصرف انرژی بیشترین بازدهی ها را به همراه داشته باشند. پکیج دیواری در واقع وسیله ای است که با مصرف مناسب سوخت و همچنین بهره گیری از تجهیزات الکترونیکی به صورت مناسب در زمینه گرمایش قسمت های مختلف یک ساختمان اقدام می کند.

به همین دلیل می توان تعمیرات اساسی و حرفه ای پکیج دیواری را یک فن تخصصی دانست که تنها افرادی می توانند آن را انجام دهند که دوره های آموزش تعمیرات پکیج  را در مراکز معتبر سپری کرده اند. اما گاهی می توان با یک سری اطلاعات قسمتی از مشکلات و تعمیرات پکیج ها دیواری را به صورت شخصی انجام داد. در ادامه به بررسی مشکلات ایجاد شده در پکیج های دیواری و دلایل بروز آنها پرداخته می شود.

 

رایج ترین مشکلات پکیج دیواری چیست و چگونه می توان آن را رفع نمود؟

پکیج دیواری وسیله ای پیچیده بوده تعمیرات آن نیز به دانش و مهارت کافی نیاز دارد، نداشتن تخصص لازم در این زمینه منجر به وارد شدن خسارات جبران ناپذیری خواهد شد.

برای تعمیرات پکیج دیواری به صورت پیشرفته باید حتما دوره های آموزش تعمیرات پکیج دیواری در مراکز آموزشی طی شود ولی با این حال، ما در این قسمت مشکلات پکیج دیواری را عنوان و دلایل ایجاد این مشکلات را بررسی می کنیم. مهمترین و معمول ترین مشکلاتی که در کارکرد یک پکیج دیواری به وجود آید عبارتند از:

 

پکیج بیش از اندازه داغ می کند:

داغ شدن بیش از اندازه آب پکیج یکی از مشکلات رایج در رابطه با پکیج دیواری است. این مشکل مربوط به ترموستات دستگاه است و باعث می شود دمای آب را پایین تر از میزان واقعی نشان دهد. برای حل این مشکل توصیه می کنیم ترموستات دستگاه را تعمیر و یا تعویض کنید.

 

روشن نشدن پکیج:

این مشکل بنا به دلایل گوناگونی ممکن است اتفاق بیفتد. از جمله دلایلی که موجب این اتفاق می شوند می توان به عدم تنظیم فشار پکیج، مسدود بودن لوله ها، خرابی ترموستات و مشکلات شمعک اشاره کرد.

 

برای رفع این مشکل می توان با تامین کردن فشار آب نوسان آن را کنترل کرد و با استفاده از محافظ برق، جریان برق را کنترل کرد یا با تعویض شیر ورودی گاز، نقص ورودی گاز را از بین برد و با تعویض کردن سوئیچ فشار هوا، نقص ناشی از فشار هوا را از بین برد.

 

مشکلات رایج پکیج دیواری + راه حل های رفع آن

کار نکردن دکمه های پکیج:

این مورد مربوط به قسمت های الکترونیکی و احتمالا برد دستگاه است. این مشکل باید بلافاصله پس از بروز رفع شود، در غیر این صورت مشکلات دیگری را به همراه خواهد داشت. جهت رفع مشکل کار نکردن دکمه های پکیج دیواری نسبت به تعمیرات برد پکیج دیواری اقدام کنید.

 

هواگیری شوفاژ:

حتما باید برای نصب پکیج از افرادی استفاده شود که در دوره های آموزش نصب پکیج شرکت کرده و موفق به اخذ مدرک شده اند. برای نصب پکیج حتما باید آن را در حالت تراز نصب کرد تا آب به قسمت های مختلف شوفاژ و رادیاتور برسد. اگر شوفاژ در قسمت بالایی سرد و در قسمت پایین گرم بود باید، هواگیری پکیج را انجام داد.

 

گرم نشدن شوفاژ:

گاهی پیش می آید که آب پکیج گرم است اما شوفاژها همچنان سرد هستند. این مشکل به دلیل ایجاد عیب در شیر سوئیچ رخ می دهد. شیر سوئیچ قطعه ای است که به صورت قفلی عمل می کند و اولویت آب پکیج را به سمت شیرهای آب و یا شوفاژها هدایت می کند. زمانی که این قطعه خراب شود تقسیم آب را به درستی انجام نمی دهد و مشکلات ذکر شده در پکیج یا شوفاژ رخ می دهد. بنابراین برای رفع این مشکل سریعا نسبت به تعویض شیر سوئیچ اقدام کنید.

پکیج به کلی آب را گرم نمی کند:

در این حالت حتما یک متخصص حوزه تعمیرات، باید از پکیج مورد نظر بازدید کند تا بتواند عیب آن را تشخیص دهد. زیرا این حالت بنا به دلایل مختلفی در پکیج ها رخ می دهد. رسوب گرفتن پکیج نیز می تواند دلیل بروز این مشکل باشد که می بایست نسب به رسوب گیری پکیج اقدام کرد.

  • electricalbuilding building
  • ۰
  • ۰

دوربین های مدار بسته به لحاظ شکل ظاهری متفاوت می باشند. یکی از مهم ترین موضوعات برای ورود به شغل دوربین مداربسته همچنین خرید و نصب آن آشنایی با انواع دوربین مدار بسته به لحاظ ظاهری است. که در این بخش از آموزش نصب دوربین های مدار بسته به بررسی انواع این دوربین ها می پردازیم.

دوربین مداربسته بولت

این دوربین ها دارای شکل های مخروطی هستند که رویه آنها به شکل تفنگی می باشد. از این دوربین ها برای ثبت تصاویر در فواصل دور استفاده می شود. این دوربین ها معمولا قابلیت دید در شب دارند و می توانند در محیط های تاریک نیز تصاویر مطلوب و واضحی ثبت کنند.

البته این دوربین های قابلیت گردش ندارند و برای ثبت تصویر از یک مکان ثابت تصویربرداری می کنند. همچنین به راحتی می توان با قرار دادن دوربین های بولت در یک پوشش آنها را ضدآب کرد و به همین دلیل می توان از آنها در محیط های باز نیز استفاده نمود.

دوربین مداربسته دام

از دیگر انواع دوربین های مدار بسته می توان به مدل دام اشاره کرد. این دوربین ها دارای شکلی گنبدی رو به پایین هستند و عمده استفاده آنها در محیط های بسته است. مهمترین ویژگی این دوربین ها شکل یک پارچه و پوشش ۳۶۰ درجه ای است و از این لحاظ سارقان قابلیت تشخیص دید اصلی دوربین را نخواهند داشت.

معمولا در این دوربین ها از لنزهای wide با فاصله کانونی کوچک ۳.۶ یا ۴ میلیمتر استفاده می شود. دوربین های دام قابلیت چرخش دارند و می توانند توسط اپراتور کنترل شوند.

دوربین مدار بسته اسپید دام

دوربین های گردان یا PTZ نیز نمونه ای از دوربین های مداربسته هستند که مانند دوربین های دام قابلیت چرخش و زوم کردن در یک نقطه خاص دارند. اما مهمترین ویژگی این دوربین ها قابلیت پریست (PRESET) است. با استفاده از این قابلیت می توان به صورت برنامه ریزی و زمان بندی شده، از مکان ها مختلف تصویر دریافت نمود.

دوربین مدار بسته فیش آی یا چشم ماهی

دوربین های مدار بسته فیش آی دارای گستره دید وسیعی تا ۳۶۰ درجه هستند و در سقف نصب می شوند. به همین دلیل می توان با تهیه یکی از آنها ضمن صرفه جویی در هزینه ها و از نصب چند دوربین جلوگیری کرد.

دوربین مدار بسته پین هول یا مینیاتوری

پین هول نیز نمونه ای از دوربین های مداربسته هستند که اندازه مینیاتوری دارند و به همین دلیل در مکان هایی که فضای کافی وجود ندارد و یا در مواردی که نصب دوربین به صورت مخفی نیاز است مورد استفاده قرار می گیرند.

دوربین مدار بسته حرارتی

این دوربین ها گرمای محیط، اجسام و افراد را تشخیص داده و هر دما را با یک رنگ نشان می دهند. این دوربین ها علاوه بر کارایی معمول برای امورات جنایی، شناسایی مجرمان و غیره مورد استفاده قرار می گیرند.

دوربین مداربسته C-Mount

مهمترین ویژگی این دوربین ها قابلیت جابجایی لنز می باشد و همین موضوع کاربری آنها را افزایش داده است. این دوربین ها با تغییر لنزها می توانند فاصله های بیش از ۱۲ متر را پوشش دهند.

دوربین مدار بسته روز و شب

دوربین های روز و شب نیز یکی از دوربین های مناسب هستند که می توان در طول شبانه روز و به صورت دائمی از آنها تصاویر باکیفیت دریافت نمود. این دوربین ها نور مادون قرمز ندارند ولی، تصاویر باکیفیت را در نور کم تهیه می کنند.

دوربین دید در شب یا فروسرخ

این دوربین ها مجهز به LED مادون قرمز هستند و به همین دلیل در زمره بهترین انواع دوربین مداربسته برای فضاهای باز و کم نور می باشند. این نوع از دوربین ها به دو شیوه آشکارسازی و تصویربرداری حرارتی کار می کنند در نتیجه با این تکنولوژی ها و این دوربین ها می توان یک شخص را از فاصله حدود ۱۸ متری تشخیص داد.

  • electricalbuilding building
  • ۰
  • ۰

در مقاله های پیشین به بررسی انواع لوله کشی برق ساختمان پرداختیم. پس از آن که با انواع لوله های برق آشنا شدید نوبت آن است که اصول و نکات لازم هنگام برق کشی ساختمان را بشناسید. زیرا همانطور که اشاره لوله کشی برق امری تخصصی بوده و نیازمند آموزش سیم کشی ساختمان و یادگیری مهارت های مورد نیاز آن است. آگاهی نداشتن از اصول لوله کشی منجر به بروز مشکلاتی از جمله جرقه زدن، آتش سوزی و غیره خواهد شد. در ادامه به بررسی مهم ترین اصول لوله کشی برق ساختمان می پردازیم:

  • توجه داشته باشید که لوله های برق باید از لوله های فاضلاب حداقل به میزان ۳۰ سانتی متر فاصله داشته باشند، متاسفانه معمولا برق کارها در ایجاد رایزن مجزا برای لوله های برق قصور نموده و آنها را در کنار لوله های فاضلاب قرار می دهند.
  • سقف های ساختمانی که به شکل کاذب نیستند و با تیرچه و بلوک ساخته می شوند، مناسب برای برق کشی نیستند. بلکه برای برق کشی چنین ساختمان هایی باید حتما لوله ها از کف طبقه بالا نصب گردد. پس از آن با استفاده از خم یا زانو این لوله ها را به طبقه پایین منتقل نمود.
  • بهتر است هنگام طراحی نقشه سیم کشی ساختمان، لوله کشی برق ساختمان از کف نباشد. زیرا لوله های آب از این مسیر عبور می کنند و این امر منجر به آسیب دیدن لوله های برق می شود.
  • بین لوله های مورد استفاده در برق ساختمان باید تقریبا ۱۵ سانتیمتر فاصله وجود داشته باشد.
  • در بخش هایی از ساختمان که گرما یا سرما بیشتری دارد بهتر است از لوله های قابل انبساط و انقباض استفاده کنید تا نسبت به تغییر دما مقاوم باشد.

در دوره های آموزش برق ساختمان به صورت کاملا تخصصی کلیه اصول و مراحل مربوط به لوله کشی و برق کشی ساختمان و طریقه نصب انواع سیستم های امنیتی و رفاهی از قبیل آموزش نصب دوربین های مدار بسته، اعلام حریق، دزدگیر و غیره آموزش داده می شود. بنابراین با توجه به اهمیت برق کشی ساختمان در صورتی که مهارت های لازم برای برق کشی ساختمان را به دست نیاورده اید اقدام به برق کشی ساختمان نکنید.

استاندارد لوله کشی برق ساختمان

 برخی از استاندارهای لوله کشی برق در ساختمان عبارتند از:

  • ﻧﺴﺒﺖ ﻗﻄﺮ داﺧﻠﻲ ﻟﻮﻟﻪ ﺑﻪ ﻗﻄﺮ دﺳﺘﻪ سیم ها حداقل برابر ۱.۳ باشد.
  • ﻟﻮﻟﻪﻫﺎ ﺑﺎﻳﺪ در ﻫﻨﮕﺎم ﻧﺼﺐ ﺧﺎﻟﻲ ﺑﺎﺷﻨﺪ.
  • اﺳﺘﻔﺎده از ﻟﻮﻟﻪﺑﺮ در ﻟﻮﻟﻪﻛشی ها ﻣﻤﻨﻮع اﺳﺖ.
  • ﺗﻐﻴﻴﺮ ﻧﻮع ﻟﻮﻟﻪ ﺑﺪون ﺗﻌﺒﻴﻪ ﻧﻮﻋﻲ ﺟﻌﺒـﻪ در ﻣﺤﻞ ﺗﻐﻴﻴﺮ ﻣﻤﻨﻮع اﺳﺖ.
  • ﻣﺪارﻫﺎﻳﻲ ﻛﻪ در زﻳﺮ کف ها ﻗﺮار میﮔﻴﺮﻧﺪ ﺑﺎﻳـﺪ ﻓﻘـﻂ ﺑـﺎ اﺳـﺘﻔﺎده از ﻟﻮﻟـﻪ  ﻫـﺎی ﻓﻮﻻدی ﻳﺎ ﭘﻼﺳﺘﻴﻜﻲ ﺻﻠﺐ اﺟﺮا ﺷﻮﻧﺪ.
  • ﺑﺴت های ﻟﻮﻟﻪ ﻫﺎی روﻛﺎر ﺑﺎﻳﺪ دو ﭘﻴﭽﻪ بوده و به گونه ای باشد ﻛﻪ ﻟﻮﻟﻪ ﺑﺎ دﻳﻮار ﻳﺎ سقف تماس پیدا نکند.

 

  • electricalbuilding building
  • ۰
  • ۰

لوله کشی پکیج امری تخصصی بوده و نیازمند آموزش پکیج دیواری می باشد. پیش از آغاز کار لوله کشی پکیج می بایست با انواع روش های لوله کشی پکیج آشنا شده و با توجه به نیاز خود بهترین روش لوله کشی را انتخاب نمایید.

در یک نگاه کلی، لوله کشی پکیج در سه روش مختلف دو لوله ای با برگشت معکوس، دو لوله ای با برگشت مستقیم و تک لوله ای انجام می گیرد.

دلوله کشی پکیج به روش تک لوله ای

سیستم تک لوله ای به عنوان یکی از روش های مناسب برای لوله کشی است. در این روش بازگرداندن و انتقال آب مدار به وسیله یک لوله انجام می گیرد. بر این اساس، بازگرداندن آب به منبع تامین حرارت از طریق لوله ای انجام می شود که از طرف منبع تامین آبگرم به طرف مصرف کننده های حرارت امتداد یافته است.

این روش لوله کشی انتخابی مناسب برای لوله کشی روکار است. مقرون به صرفه بودن به علت استفاده از لوله کمتر، از مهمترین مزیت های این روش محسوب می گردد. در این روش امکان قرار دادن لوله ها در سقف یا کف زمین وجود دارد. 

لوله کشی دو لوله ای با برگشت مستقیم

این روش برای محیط های کوچک و منازل از گزینه های کاربردی  و کارآمد تلقی می گردد. در این سیستم یک خط لوله برای لوله برگشت و یک خط لوله برای لوله رفت پکیج در نظر گرفته می شود. سهولت و راحتی در پیاده سازی و اجرا، از مهمترین محاسن این روش به شمار می رود.

لوله کشی با برگشت معکوس

لوله کشی با برگشت معکوس به عنوان یکی دیگر از روش های لوله کشی، برای واحدهای مسکونی دارای مساحت متوسط، از بهترین گزینه ها قلمداد می گردد. تامین گرمایش مورد نیاز و توزیع حرارت مطلوب و بهینه، از نقاط قوت این روش لوله کشی می باشد.

شیوه لوله کشی با برگشت معکوس به علت تامین گرمایش موردنیاز ساختمان، در مقایسه با دیگر روش ها بسیار کاربرد دارد. بر همین اساس، از این روش به عنوان یکی از مناسب ترین روش های لوله کشی پکیج نام می برند.

در صورتی که علاقه مند به یادگیری لوله کشی پکیج دیواری و نصب آن علاقه مند هستید توصیه می کنیم بهترین آموزشگاه پکیج دیواری را شناسایی کرده و در دوره های آموزشی پکیج دیواری ثبت نام نمایید. 

 

  • electricalbuilding building
  • ۰
  • ۰

لوله کشی برق ساختمان امری تخصصی بوده و نیازمند آموزش برق کشی ساختمان و یادگیری برق ساختمان و مهارت های مربوط به آن است. برای آن که لوله کشی برق به درستی صورت گیرد می بایست ابتدا با انواع لوله های برق آشنا شده سپس بهترین لوله و بهترین روش لوله کشی را انتخاب نمایید. در این مطلب به بررسی انواع لوله های برق پرداخته ایم، در مقالات بعدی بهترین روش لوله کشی و مراحل انجام آن را آموزش خواهیم داد. 

لوله کشی برق با لوله های پی وی سی

لوله های پی وی سی یکی از انواع لوله های برق کشی ساختمان هستند. این لوله ها از جنس پی وی سی های سخت و محکم هستند. در برابر هرگونه مواد شیمیایی، زنگ زدگی، استحکام مکانیکی و.. مقاوم بوده و بسیار سبک و ارزان قیمت هستند. معمولا از این دست لوله های پی وی سی در زیر سقف های بتنی استفاده می شود. 

لوله کشی برق در ساختمان با لوله های پلی آمید

لوله های پلی آمید از جنس پلاستیک هستند از این رو بسیار سبک و نرم و انعطاف پذیر می باشند. می توانیم بگوییم لوله های پلی آمید از تمامی لوله ها وجود در بازار ارزان قیمت تر هستند. اما این لوله ها به راحتی شعله ور می شوند. این تنها عیب در لوله های پلی امید به شمار می رود.

لوله کشی برق با لوله های گالوانیزه سرد و گرم

لوله های گالوانیزه سرد و گرم را بیشتر در زیر اندود گچی ها استفاده می کنند. در برابر زنگ زدگی بسیار مقاوم هستند. معمولا از نوع گرم این لوله ها در فضاهای خارجی استفاده می شود و از لوله های سرد در فضاهای داخلی. 

لوله کشی برق با لوله های خرطومی

استفاده از لوله های خرطومی در ساختمان از قدیم در زمینه لوله کشی برق مورد استفاده قرار می گرفت. از لوله های خرطومی در موارد متعددی مانند زیر کاشی ها، اپن و غیره برای برق کشی ساختمان استفاده می شود.

لوله کشی برق با لوله های خرطومی پلاستیکی

لوله های خرطومی پلاستیکی شبیه لوله های خرطومی می باشد. تفاوت این نوع از لوله با لوله های خرطومی ساده در جنس آنها است. این نوع از لوله ها دارای جنس فلزی بوده و برای موارد روکار استفاده می شود.

  • electricalbuilding building